söndag 17 april 2011

Kul när det går bra...

Efter mäskblandande i torsdags med nya och roliga ingredienser, så var jag laddad som fan.















Fredagen spenderades i Helgeå efter id och björkna med skralt resultat. På vägen hem från Helgeå så passade vi, jag och Tobbe, på att hälsa på Marcus som satt och metade karp i Östran. Han meddelade att det nyligen tagits en tia på platsen tvärs över. Det var därför med riktigt sug som jag gick och lade mig på kvällen inför helgens karptur. På lördagsmorgon var det så dags. Tobbe kände sig sjuk så han stod över turen men körde grejerna på plats.














Vädret var inte på topp, mulet och lite kyligt. Grabbarna som satt mittemot Marcus, kom förbi när jag kom ner till sjön. Vi snackade lite skit och sedan började jag rigga och mäska. Kvällen började lugnt med lite korvgrillning och samkväm. Ungefär vid elva-tiden kom så de första tecknen på liv. Marcus hade ett run som retligt nog gick fast. Vi kröp till sängs och jag hade inte mer än hunnit somna förrän jag väcks av min reciver, ett fint run var pågående. På med stövlar och med allt det som tillhör, ut och grabbar tag i spöt. Gjorde mothugg och möttes av en fin tyngd. Fisken gick ganska hårt mot ett parti av snags och grenar. Jag pressade på för att hålla den borta från detta. Efter några minuters fight, kom den så i håven tack vare Marcus eminenta insats.




















En snabb vägning och fotografering genomfördes och fisken fick därefter sin frihet åter. Var osäker på vikten ända till morgonen men visste att det var nytt PB. Jag hade nämligen glömt att väga vågsäcken innan vilket gjordes när jag vaknade. Vågen 12950 gram visade vågen under vägningen och säcken vägde i fuktigt skick, 750 gram vilket gjorde mn nya PB-vikt på karp till 12100 gram:) En go helg med en fin fisk.

Får hoppas den genererar poäng i svenskan i år.












/Robin "tuffe_robin" Klingborg

4 kommentarer:

  1. Så fin den är. Stort grattis än en gång :-)

    SvaraRadera
  2. Riktigt tjusig! Grattis!
    Ger hopp om att någondag kanske lyckas i Östra

    SvaraRadera
  3. verkar skumt att man väger av säcken dagen efter? då kan ju inte vkten stämma?

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat från en trogen Östra metare

    SvaraRadera